W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie, a istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA poprzez realizowane inwestycje w porcie Szczecin stawia na stałe zwiększanie obsługi szerokiej gamy ładunków. Maksymalizuje tym samym potencjał pogłębionego do 12,5 m toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Spółka opublikowała właśnie ogłoszenie, w którym zaprasza zainteresowanych dzierżawą terenów położonych w porcie Szczecin na Półwyspie Ostrowa Grabowskiego do składania wyrazów zainteresowania w zakresie zagospodarowania i obsługi nowych terenów inwestycyjnych.
W poniedziałek 27 grudnia br. o godz. 12:00 w gabinecie marszałka Województwa Pomorskiego (Gdańsk, ul. Okopowa 21/27) podpisana zostanie umowa z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o. na dofinansowanie projektu pt. „Przygotowanie terenów Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego (PCI) – etap II”.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna ma do zaoferowania teren inwestycyjny w Gdyni przy ul. Czechosłowackiej 3, przeznaczony dla urządzeń portu morskiego, terenów obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, czy zabudowy usługowej.
Budowa inwestycji wartej ponad 200 mln zł czyli suchego portu w Zajączkowie Tczewskim może rozpocząć się w 2022 roku. Jak udało nam się dowiedzieć, dwa dni temu zostało wysłane zapytanie ofertowe na przygotowanie projektu budowlanego.
Zlikwidowanie bariery, która powodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa nie mogły korzystać z dobrodziejstw zwolnień podatkowych, to największa zaleta ustawy o wspieraniu nowych inwestycji – mówi Przemysław Sztandera, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obowiązująca od września ub.r. regulacja umożliwiła MŚP skorzystanie ze wsparcia, które do tej pory było w zasięgu jedynie dużych zagranicznych inwestorów i stworzyła samorządom możliwość rozwinięcia regionalnej gospodarki. Jak podkreśla prezes PSSE, zmieniła też
Firma Mostostal Pomorze, wyspecjalizowany wykonawca robót w branży konstrukcji stalowych, wynajęła ponad 1500 m kw. powierzchni magazynowo-biurowej w hali produkcyjnej na Wyspie Ostrów w Gdańsku. Najemcę reprezentowała firma doradcza Cresa.
Uchwała gminy Baranów (pow. grodziski) ws. referendum dot. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego jest zgodna z prawem - poinformował w czwartek wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera.
Firmy zyskają uzbrojone działki pod inwestycje przy Trasie Sucharskiego. Pomorskie Centrum Inwestycyjne, teren inwestycyjny Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego (InvestGDA), zmieni się nie do poznania. Pod koniec tego roku zostaną ogłoszone przetargi na wykonanie infrastruktury wewnętrznej ponad 70 hektarów atrakcyjnie zlokalizowanych terenów.
Idea Centralnego Portu Komunikacyjnego jest słuszna, niesie ze sobą olbrzymi potencjał, a szereg okoliczności sprzyja jej skutecznej realizacji - zgodnie oceniali w czwartek uczestnicy dyskusji o CPK na Kongresie 590 w Rzeszowie.
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach
Plaża z najczystszą wodą na świecie znajduje się na greckiej wyspie Kimolos
Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko
Kryzys na Morzu Czerwonym tematem 108. sesji IMO w Londynie
Morska energetyka wiatrowa w Polsce bez zielonych paliw będzie niewydolna, a Bałtyk może „zazielenić” całą rodzimą gospodarkę
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego